...in tegenstelling tot de voorbije nachten (normaal droog maar met veel fijn stof) zien dat er momenteel TOPnachten uit. Zondagavond is het al een pak minder vochtig dan gewoonlijk (minder dan 80%) en is er erg weinig fijn stof in de atmosfeer. In het begin van de avond nog wat winderig, maar naarmate de nacht vordert heel wat minder wind (de wind moet normaal rond 20:00 gaan liggen to 2-3Bft aan zee). Maandagavond is er al iets meer fijn stof maar de nacht wordt waarschijnlijk KRAAKdroog, met minder dan 60% luchtvochtigheid op -3°C, erg zeldzaam in onze lage landen. Er komt nog bij dat maandagavond de seeing als erg goed voorspeld wordt. Maandagavond erg wienig wind, voornamelijk uit zuidelijke sector (daarom is het dat het fijn stof van Duinkerken enz. terug wat meer aanwezig is). Amateurs?
|
|||

Re: 6-7 MAR 2011 en 7-8 MAR 2011
Gelet op de werkweek voor mij onmogelijk.
Maar je hebt gelijk wat het stof betreft. Gisteren een opklaring hier en stuuuken beter dan de avond ervoor.Vrijdag was het gewoon abominabel
Denk dat ik vanavond mijn 8" eens ops het terras zet.
Deepskylog
Sorry Alexis, ik kom net terug van het Achterhoekweekend en heb gisteren tot een kwart over 4 zitten kijken en om er dan weer vroeg uit te komen is ook niet alles.
Deepskylog
7-8 Maart verslagje:
http://www.astroforum.nl/threads/130753-Waarneemverslag-7-8-Maart-2011-Ijzendijke
Puik Alexis, jammer dat het zo slecht viel, de zondagavond en of maandagavond...maar het is niet anders...
Zondagavond was echt wel goed toen ik hier thuis met de 8" keek.