Canon EOS 300D

Besten,

Ik zoek een plek waar ik aan een 'draadontspanner' geraak voor de Canon EOS 300D.   Liefst zo simpel mogelijk (timer eventueel wel, maar geen gedoe via laptop of zo ...),  zo goedkoop mogelijk (zoals gebruikelijk is al mijn geld op)   EN - superbelangrijk - uit voorraad leverbaar of op zeer korte termijn bestelbaar want het moet maandag mee op vakantie. 

Dit laatste heeft natuurlijk te maken met mijn schrijnend gebrek aan vooruitziendheid,  deze trip is 14 maanden geleden geboekt  ....  enfin soit.

't Ware natuurlijk gemakkelijk mocht ik er gewoon in Assenede aangeraken.

Extra lenzen voor deze Canon spreken me ook aan (occasie of nieuw).  Mocht iemand iets kwijt willen dat stof ligt te vergaren ....

gubo

29 Juni 2010 16:14
svdr
afbeelding van user
Deepskylog

Re: Canon EOS 300D

Met een gewone draadontspanner ben je er niet. Het rottige aan con- en prosumer DSLR's is dat ze niet samenwerken met oude technologie, zoals een manuele draadontspanner. Professionele toestellen kunnen dat wel, maar daar ben jij niet mee geholpen.  Om een lang verhaal kort te maken : je hebt een electronische draadontspanner nodig.

Ik heb er geen, en ik kan er ook niet meer aanraken. Canon staat erom bekend dat ze voor ieder model de bestaande accessoires iets aanpassen. Zo kun je accessoires van de ene Canon niet gebruiken op je volgende, nieuwere model.

Maar misschien vind je wel een kloontje in 2de hands : een micnova mq-3. Google er eens op los. Succes niet gegarandeerd, maar toch gewenst.

Stefan Van de Rostijne

30 Juni 2010 14:50
Kenny
afbeelding van user

Als je een simpele draadontspanner wil (zonder timer) kan je gewoonweg de elektronicawinkel binnenstappen om een 2,5mm jack plug te halen een stukje kabel en een drukknop . Zo maak je snel een draadontspanner .

Ik heb dit een tijdje zo gedaan met mijn 350D , moet dus perfect ook lukken met een 300D , dat denk ik toch .

30 Juni 2010 17:14
svdr
afbeelding van user
Deepskylog

Da's een erg mooie oplossing, Kenny!

Stefan Van de Rostijne

30 Juni 2010 17:41
Frank
afbeelding van user

http://www.devilgas.com/photo/350d_remote/350d_remote.asp

Heb voor de EOS 400 een variant gemaakt in één doosje : of manueel of serieel voor laptop.

01 Juli 2010 19:21
gubo
afbeelding van user
Deepskylog

Bedankt voor de reacties!   Ik ga de zaak van 't weekend bekijken.

gubo