Eclips 2010

Yep,

ik meld met vreugde dat de eclipsjagers vertrokken zijn.  We hebben het evenwel nog niet ver gebracht (we zitten eigenlijk vast in de luchthaven van Madrid ...) maar als het vliegtuig is hersteld kunnen we vannacht nog naar Chili).

gubo en Paul (na een portie Spaanse hesp als troostprijs)

07 Juli 2010 23:01
FME
afbeelding van user

Re: Eclips 2010

Is dat te vreten, die spaanse hesp?

Ist nie meer tijd voor paaseitjes..??

09 Juli 2010 2:46
gubo
afbeelding van user
Deepskylog

YEP YEP,  formidastisch en fantabel !!!

De Spaanse hesp is allang verteerd Fred.   We zijn gisteren geland op Paaseiland, een jongensdroom komt hiermee uit !!!!

Uiteindelijk hebben we in Madrid 4 uren vastgezeten, en het nachtelijk gezucht en gevloek daar in die ongezellige luchthavenhal maakte stilaan plaats voor plaatsvervangende voldoening toen het duidelijk werd dat we hierdoor bij daglicht over het Amazonegebied zouden vliegen, in plaats van bij donker.

Een onmetelijk tapijt van groen door het veel te kleine vliegtuigraampje,  urenlang en zover we konden kijken,  met af en toe een machtige zijrivier van de Amazone.  Je mag er niet aan denken dat je vliegtuig hier in de problemen zou komen.

Daarna een maanlandschap gevolgd door de Andes-bergketen, die helaas grotendeels in de wolken zat.

Santiago De Chili wat bezocht.  Prachtige stad.   Dan opnieuw bijna 6 uren vliegen naar het eiland.  De landingsbaan aldaar is overigens een reserve-landingsbaan van Nasa en op diens kosten aangelegd voor Shuttletjes die niet in een goeie baan geraken.

Ik ga het voorlopig achterwege laten om hier foto's bij te zetten, niettemin ik al machtige beelden heb.  Maar internetten is hier peperduur ...

Vandaag hebben we ongewone dingen gezien.  Bizarre dingen,  dit is een andere wereld.   Later meer.   Of toch al eentje?   Deze namiddag gezwommen in de Stille Oceaan, Anakena Beach.    Een halfuurtje later konden we in dezelfde baai de opspuitende fonteinen bewonderen van een passerende walvis.  Jeeezes  !!!

gubo en polimus 

11 Juli 2010 18:36
gubo
afbeelding van user
Deepskylog

Even een stand van zaken:

Wij hebben ondertussen grondig kunnen kennismaken met het verleden en de natuur van Paaseiland.  Geloof me, er is meer,  veel meer dan enkel maar die beelden!

Een hoogtepunt was eergisteren, met een bezoek aan de krater van de vulkaan Rano Kau.  

Reizen doen we niet met oogkleppen op,  dus wordt er genoten van de Polynesische keuken (de lichtgebakken baracuda van gistermiddag en - uiteraard hier - exotisch fruit dat recht van de bomen komt) vormden daar voorbeelden van.   Het soort aperitiefjes en cocktails dat bij ons gewoon uit de fles komen,  maken ze hier gewoon rechtstreeks aan met vers materiaal.  Ook de muziek is aanstekelijk.

KERKDIENST

Deze morgen zijn we dus naar de plaatselijke kerkdienst geweest.   Een heel feest maken ze er hier van, en toch ook eens de moeite waard om te zien.   Heel de kerk stampensvol trouwens en aanschuiven tot buiten.  Hopelijk werpen onze gebeden en offergave voor een heldere eclips straks de nodige vruchten af, al ware het wat mij persoonlijk betreft misschien niet slecht geweest voorafgaand even te biecht te gaan .....Wink

Stilaan begint de eclipskoorts hier toch te stijgen.   Er landen hier nu iedere dag 3 vliegtuigen dus 't is gedaan met de rust.

Eveneens vandaag - en 't zal wel een typisch Amerikaans fenomeen zijn - landen de 'dagjesmensen':   Verschillende vliegtuigen komen luttele uren voor de eclips landen, waarbij de passagiers vanaf het vliegveld de eclips bekijken,  om daarna direct terug huiswaarts te vliegen.  Enfin,  ieder zijn goesting ...

gubo Cool

11 Juli 2010 22:47
FME
afbeelding van user

Prachtig moet dat zijn zo'n ervaring.

Dat van die barracuda spreekt mij wel aan.Dat fruitige ook. Moet smaken, kan niet anders...

Kan niet tegen verre reizen dus niet voor mij maar wie het kan by all means do it.

Zo zit de vriendin van mijn zoon in Nepal, stel je voor op 3400 m hoogte en dan een trektocht naar 5500 m, stel je voor zo'n omgeving.

Kristalheldere hemel naar verluidt( had ik stellig gezegd dat ze daar moest op letten)

Sakkerdjie...

Kijk ze, Gubo! Hopelijk zit het weer mee voor de eclips...