't Is later in de avond toch nog behoorlijk goed geworden. De Poldersterren die buitenstonden bij de sterrenwacht, zijn daar niettemin blijven hangen wegens de aanwezigheid van Paul's schitterende maan- en planetenrefractor en een zeer goede seeiing. De Maan ging wat te vroeg weg. Saturnus was de enige planeet van dienst, maar 'k heb hem zelden zo goed, zo scherp en zo groot gezien. Bolhopen en dubbelsterren vulden het verhaal aan. Een erg genietbare avond.
Benieuwd of er straks toch nog verslagen komen van belevenissen uit de polder ...
Re: Vrijdag 6 mei 2011
Als ik niet te moe ben zie ikhet wel zitten deze keer, zeker als de lucht zo goed blijft als gisteren of vandaag.
Deepskylog
De sterrenwacht is open, ik zit daar plichtsgetrouw tot 23h00. Er zullen gelet op het goede weer vast wel wat bezoekers komen.
Maar daarna zal ik er ene van jullie bellen om te horen waar ge zit. Sowieso is de Maan er tot 0h44, dus pas daarna wordt het 'echt' donker.
Hopelijk tot dan,
gubo
weersomstandigheden zien er al een stuk minder goed uit.
Vandaag sluierbewolking, niet te vergelijken met de uitstekende maandagavond...deze week.
Deepskylog
Heb ze ook al gezien... Maar dat is vandaag... morgen is een andere dag.
Een betere!! (laat ons hopen)
Deepskylog
Mmmmm.. dat lijkt mij eerder als een no go als ik die lucht zo bekijk.
idd, hoge sluierbewolking, niets mee te doen...
Beter een terrasje meepikken...lijkt verstandiger
Deepskylog
Fiets uitgehaald. Met de kleine nog een toerke doen.
Good thinking..
Deepskylog
't Is later in de avond toch nog behoorlijk goed geworden. De Poldersterren die buitenstonden bij de sterrenwacht, zijn daar niettemin blijven hangen wegens de aanwezigheid van Paul's schitterende maan- en planetenrefractor en een zeer goede seeiing. De Maan ging wat te vroeg weg. Saturnus was de enige planeet van dienst, maar 'k heb hem zelden zo goed, zo scherp en zo groot gezien. Bolhopen en dubbelsterren vulden het verhaal aan. Een erg genietbare avond.
Benieuwd of er straks toch nog verslagen komen van belevenissen uit de polder ...